Qualsevol activitat que vulguis compartir amb nosaltres envia-la a:
infantilceipcamilo@gmail.com
infantilceipcamilo@gmail.com
Bon dia Famílies!
Aquí vos deixo un link de vocabulari de l'estiu:
Bon dia Famílies!
Aquesta setmana tractarem el Medi Ambient.
Visualitzau aquestes imatges i reflexionau sobre elles.
Parlau amb els infants.
Després de reflexionar sobre les imatges anteriors,
mirau les imatges següents.
Demanau i reflexionau.
Quines són les correctes?
Què hem de fer per tenir cura del Medi Ambient?
Hola Famílies!
Seguint amb el tema de la setmana,
amb els infants de +5 anys, treballarem el so-grafia /R/.
Ajudau-los a llegir aquestes paraules i a trobar la lletra.
Quàntes "R" heu trobat?
Fixau-vos que en posició inicial sona molt fort
però en posició final és muda.
Bon dia famílies!
Aquesta setmana reforçarem el vocabulari de casa (semàntica) :
Per estimular el llenguatge oral vos plantejo
triar una estança de la casa i fer frases tipus:
Cada pictograma simbolitza una paraula.
A veure quàntes en podeu arribar a dir .
Bon dia famílies!
Aquesta setmana treballarem "Els monstres de colors".
Vos pas la imatge dels monstres i els sentiment que expressen:
Vos convid a reflexionar amb els infants
sobre quin monstre o sentiment transmeten aquestes tres situacions:
Bon dia Famílies!
Avui treballarem la llargària de la frase (Morfosintaxi).
Es tracta de mostrar la imatge a l'infant i demanar-li:
Qui? Què fa ? On? Com? Amb qui? ...
Teniu 12 situacions diferents.
Hola famílies!
Aquesta vídeo és per practicar amb els infants que tenen més de 5 anys
que encara no produeixen el so /R/simple o /R/ múltiple:
Vos pas paraules amb /R/ simple i paraules amb /R/ múltiple per anar practicant:
Hola Famílies!
Avui vos proposo reflexionar amb els infants sobre aquestes imatges.
Treballarem l'empatia i així potenciarem habilitats socials i de comunicació (Pragmàtica).
Com penses que se sent el quadrat ?
Aquest pictograma els hi ajudarà amb la reflexió :
Autor pictogramas: Sergio Palao. Procedencia: ARASAAC. http://catedu.es/arasaac/
Per treballar Morfosintaxi , hem d'intentar estimular la producció
de frases cada vegada més complexes.
Aquí teniu un exemple per fer-ho:
Els infants han de contestar a les preguntes mirant les imatges.
QUI ÉS? QUÊ FA?
Ara mirau la següent imatge i contestau:
QUI ÉS? QUÈ FA? PER QUÈ?
Bon dia Famílies!
Avui treballarem el so /K/
Aquí teniu un vídeo per treballar-ho fent el gest que empram a l'escola.
A l'enllaç i a la imatge trobareu paraules amb el so/K/ en posició inicial.
https://youtu.be/PEaj6kMGmd0
Bon dia famílies!
Aqui trobareu vocabulari dels oficis ( el tema d'aquesta setmana):
Hola Famílies!
La proposta d'aquesta setmana és molt senzilla,
segur que ja ho heu fet alguna vegada.
Es tracta de cercar un àlbum familiar i mirar-ho amb els infants.
Estimulareu el llenguatge i passareu una bona estona junts!
Aquí teniu vocabulari de la família amb pictogrames:
Autor pictogramas: Sergio Palao. Procedencia: ARASAAC. http://catedu.es/arasaac/
Treballam amb pictogrames amb els nins/es de 3 anys que estan a nivell de
paraula i necessiten allargar la frase .
Pensau que cada dibuix és una paraula.
RR...
Hola Famílies!
Avui per practicar consciència fonològica, heu de trobar les paraules que
tenen el so /R/ .
tenen el so /R/ .
Hola Famílies!
Aquesta setmana treballarem expressió oral ,
han de ser els infants que contin el conte de la Talpeta,
per facilitar la tasca aqui teniu el vocabulari i la seqüenciació del conte:
CONTE CONTAT, CONTE ACABAT!
SI NO ÉS MENTIDA, SERÂ VERITAT!
Hola families!
Avui treballarem Morfosintaxi amb aquests exercicis de consciència lèxica:
Autor pictogramas: Sergio Palao. Procedencia: ARASAAC. http://catedu.es/arasaac/
Hola Famílies!
Aquesta tasca és per practicar consciència fonèmica amb als infants (+ 4 anys).
Dins la caseta van els pictogrames que tenen el so /R/.
Dins la caseta van els pictogrames que tenen el so /R/.
Esbrina quins són. És fàcil!
Autor pictogramas: Sergio Palao. Procedencia: ARASAAC. http://catedu.es/arasaac/
Hola Famílies!
Treballarem el conte de Sant Jordi repassant el vocabulari específic:
Per treballar la comprensió del conte vos pas un exemple:
Hola Famílies!
Avui, vos plantejo parlar d' aquestes imatges i així treballarem l'empatia ( pragmàtica de llenguatge)
Avui, vos plantejo parlar d' aquestes imatges i així treballarem l'empatia ( pragmàtica de llenguatge)
Els hi heu de mostrar les imatges i fer les preguntes als infants
És molt fàcil!
Hola Famílies!
Per als infants que necessitin treballar morfosintaxi, vos plantejo que
mirin aquestes làmines i que les descriguin amb ajuda dels pictogrames.
Hola Famílies!
Hola Famílies!
A part de les fruites tractades al conte de l'Orugueta Goluda
(presentat a la pàgina principal del Blog)
Podeu aprendre i practicar-ne més amb aquest video:
Hola Famílies!
Avui tractarem vocabulari d' animals amb aquests tres videos.
Intentau que els infants repeteixin el nom dels animals.
Els noms més llargs ajudau-los recalcant les síl·labes
(així per exemple: co-co-dril).
( Recordau que /gos/ en mallorquí és /ca/
i /gat/ és /moix/ ) .
Hola Famílies!
Com és Primavera vos pas aquest video on hi ha vocabulari específic:
Aprofitaré el tema per passar-vos " la cançó de l'abella " que cantam a classe.
Repassarem així vocabulari del cos, també
Els hi agrada molt, a veure si canten!
Hola Famílies!
Avui reforçarem vocabulari i onomatopeies (sorolls) dels transports amb aquests dos videos:
Els infants més grans poden tractar d'escriure els noms dels transports i intentar encertar les endevinalles següents:
Hola Famílies!
Aquí teniu el darrer conte que treballàrem amb els petits de 3 anys.
Els nins/es de 4 i 5 anys també el coneixen.
Amb els pictogrames treballàrem vocabulari (sobretot els noms dels animals) i comprensió del conte (seqüenciar l'ordre en què apareixen personatges i preguntes com: Què va passar? Qui no el va ajudar? Qui sí el va ajudar? Com? Quin animal era el dolent? )
Els hi va agradar molt! Segur que ho recorden, animau-los a contar-ho!
Hola Famílies!
Adaptarem aquest joc tradicional per als infants de 4 i 5 anys.
Començaran els adults perquè ells/es pugin aprendre la dinàmica.
Primer de tot, necessitau un tresor (alguna cosa que els motivi com xocolata, llepolies...).
Després, l'haureu d'amagar per dins la casa.
Una vegada, amagat el tresor, podeu començar a donar pistes (indicacions orals, no escrites).
Les pistes han de ser amb un llenguatge prou clar però que els hi faci pensar.
Podeu emprar les paraules "Fred" o "Calent", segons es vagin apropant.
Quan l'hagin trobat, canviau els rols, que sigui l'adult que ho cerqui.
A veure si ho saben fer!
Ànim, ja m'ho contareu!
Hola nins/es!
La proposta de cicle, aquesta setmana, és fer crespells
No oblideu que, abans de cuinar, heu de seguir aquestes passes:
Hola Famílies!
Per als infants que necessitin treballar morfosintaxi, vos plantejo
mirar aquestes làmines de cases i descriure-les.
Són accions que han vist a casa.
Començarem per les preguntes Qui? i Què fa?
I anirem allargant la frase On? amb què? amb qui?
Es tracta de fer frases cada vegada més elaborades.
Hola families!
Vos donam idees per estimular el llenguatge jugant a casa.
Jugar a endevinar:
- Animals. Especificar trets i sons d' animals i que ho endevinin
- Persones o professions. Descriure una persona/personatge i que els altres endevinin de qui es tracta.
- Objectes. Explicar per a què serveix un objecte i ho tenguin que encertar.
Jugar a acabar paraules:
- Que pensin quantes paraules poden formar a partir d'una síl.laba.( Per exemple, dir: /mo/ ... ).
Jugar a dir paraules llargues i curtes
- Picant les mans ( or-di-na-dor ...)
Cantar cançons
Contar contes.
- Fer preguntes per assebantar-nos que ho han entès i recalcar vocabulari.
Jugar a imitar personatges de la tele.
Anomenar, en mig minut, coses de l'habitació, sala, bany o cuina.
Ja teniu idees per passar el temps i treballar llenguatge alhora.
Fins aviat !
Hola famílies!
Avui vos proposo jugar a la BOMBA
Només necessitau un mòbil per cronometrar i moltes ganes de jugar!
El joc consisteix en anar dient, cada un, animals salvatges en 30".
La partida acaba quan l'alarma sona.
Perd aquell que tocava anomenar i no li ha donat temps a fer-ho.
Repetiu el joc amb animals de granja, d'aigua/gel, de transports o de coses que podem trobar a la ciutat.
Anam descartant jugadors cada vegada que soni l'alarma.
És fàcil i divertit.
Animau-vos!!!
Pista pels infants: pensau amb els Minimons de l'escola.
Hola Famílies!
El joc d'avui és: LA SORPRESA
A l'escola hi hem jugat alguna vegada
El material que necessitem per jugar és una capsa amb un forat i un mocador per tapar els ulls.
Qui no tengui capsa i no pugui fer-ho, una bossa qualsevol anirà bé.
Convé que els infants comencin el joc perquè ja han jugat i perquè els costa molt formular preguntes.
Es tracta de què ells fiquin alguna cosa dins la capsa o bossa.
Pot ser material escolar, roba, fruites...el que trobeu per casa.
Una vegada fet això, la resta formularà preguntes basades en el color, tamany, forma, ús, gust...
Qui té la SORPRESA només pot contestar SÍ o NO.
Si no encerten amb les preguntes, se'ls hi posa un mocador als ulls i la poden tocar.
Evidentment, guanyarà qui ho endevini.
En acabar la primera ronda es poden canviar els papers.
L'adult ho amaga, l'infant ho endevina.
Esper vos hagi agradat!
Fins aviat!
Hola Famílies!
Per als infants que tenen més de 5 anys i encara no produeixen el so /R/ vos envio aquest vídeo on està prou clar com han de practicar.
Hola Famílies!
Un joc que també podem fer a casa és el de BOTAM.
Un joc que també podem fer a casa és el de BOTAM.
Per jugar necessitareu tres papers amb els números 1,2 i 3 i cinta adhesiva (celo).
Aferram els papers a tres rajoles consecutives.
Aferram els papers a tres rajoles consecutives.
El joc va de dir paraules amb síl·labes, amb cada síl·laba botam una rajola.
Es tracta de veure qui pensa paraules més llargues i ,per tant, bota més lluny.
Així treballarem també la consciència sil·làbica.
Hola Famílies!
Avui, vos plantejo parlar d' aquestes imatges i així treballarem pragmàtica.
Avui, vos plantejo parlar d' aquestes imatges i així treballarem pragmàtica.
Els hi heu de mostrar les imatges i fer les preguntes als infants.
És molt fàcil!
Bon dia Familíes!
El Conte d’avui és “De què fa gust la lluna?”
L'hem treballat a classe.
Vos pas aquestes fotos per a treballar comprensió i vocabulari.